Over ons

‘Altijd voldoen aan de verwachting van de klant’

Adcuras is een kleinschalig, in Breda gevestigd, organisatieadviesbureau. Wij zijn met name actief in Nederland ten zuiden van de lijn Amsterdam – Almere – Apeldoorn. Onze dienstverlening richt zich met name op  de gebieden Kwaliteit en Beleid binnen de sectoren Zorg en Welzijn. Door onze jarenlange ervaring kunt u bij ons terecht voor het behalen van een kwaliteitscertificaat, het ontwikkelen van een kwaliteitsmanagementsysteem, ondersteuning bij toezichtstrajecten, het vormgeven van uw beleid, het inrichten van uw bedrijfsprocessen, het trainen van uw medewerkers op het gebied van kwaliteit, het tijdelijk vervangen van uw (kwaliteits)manager, het ondersteunen bij contractonderhandelingen met zorgverzekeraars, zorgkantoren en gemeenten, etc.

Wij staan voor:

  • Samenwerking
  • Praktische oplossingen
  • Prettige en langdurige klantrelatie
  • Vakinhoudelijke kennis
  • Snelle communicatie
  • Uitstekend netwerk


Corné Adriaansen

Na enige jaren als leidinggevende/manager bij een zorgverzekeraar en thuiszorgorganisatie gewerkt te hebben, is Corné meer dan veertien jaar geleden zijn activiteiten als adviseur Kwaliteit en Beleid gestart. In die jaren heeft hij veel ervaring opgedaan op onder andere het gebied van kwaliteitscertificeringen, is lid geweest van het Centraal College van Deskundigen Zorg en Welzijn (HKZ), verzorgt met enige regelmaat trainingen voor Koninklijke NEN en is lid van de Nederlandse Normcommissie ‘ISO 9001 voor de Zorg’ (NEN EN 15224). Sinds januari 2019 mag hij zich directeur/eigenaar noemen van organisatieadviesbureau Adcuras. ‘Hou het eenvoudig’, ‘kwaliteit is niets meer of minder dan reguliere bedrijfsvoering’ en ‘investeren in kwaliteit kost geld, niet investeren in kwaliteit kost kapitalen’ zijn uitspraken die het advieswerk van Corné kenmerken.

Naast zijn werkzaamheden als adviseur is Corné als docent en onderwijsontwikkelaar werkzaam binnen de Avans Hogeschool in Breda.


Gwen Colegem

Na de studie Pedagogische Wetenschappen heeft Gwen ervaring opgedaan in de kinderopvang in diverse functies: van pedagogisch medewerker, coach, kwaliteitsmanager tot operationeel manager. Bij de GGD heeft zij gewerkt als toezichthouder kinderopvang en WMO, als onderzoeker bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (BJZ), als social worker bij het Australische Rode Kruis en als beleidsadviseur in het sociaal domein. In 2021 heeft Gwen de Belbin-accreditatiecursus afgerond, waarna zij diverse trainingen heeft gegeven over teamontwikkeling aan de hand van de Belbin-teamrollen.

Sinds begin 2023 werkt Gwen als zelfstandig adviseur, auditor en trainer bij zorg- en welzijnsinstellingen. Uitgangspunten hierbij zijn: op een positieve en constructieve manier samen met organisaties kijken naar hun kwaliteitssysteem, onderzoeken waar verbetermogelijkheden liggen en waar mogelijk efficiënter werken.


Natalie Limmen

Natalie is een analytische, flexibele en ondernemende professional met een praktische en systematische aanpak. Als adviseur kwaliteit en trainer heeft zij ruime ervaring, met name binnen de zorg. Hierdoor is zij goed bekend met diverse certificeringsnormen en weet zij precies wat er nodig is om kwaliteit te borgen in de praktijk.

Sinds 2017 is zij zelfstandig ondernemer en ondersteunt zij organisaties met haar trainingen en advies. Natalie is in staat om kennis helder en toegankelijk over te brengen. Als adviseur en trainer vertaalt zij plannen en protocollen naar werkbare oplossingen. Haar trainingen zijn praktisch, interactief en direct toepasbaar.

Met haar spontane houding, heldere communicatie en flexibiliteit in gedrag weet zij snel verbinding te maken op alle niveaus. Kennis is macht, maar delen is kracht – een uitspraak die perfect past bij haar manier van werken.


S
tefan Sterrenberg

Stefan heeft ruim 20 jaar ervaring als kwaliteitsadviseur in de zorg. Na zijn studie beleids- en organisatiewetenschappen in Tilburg, werkte hij onder andere in de jeugdzorg, de GGZ en bij de GGD. In die tijd was hij ook lid van het Centraal College van Deskundigen Zorg en Welzijn.

Sinds 2017 is Stefan actief als zelfstandig (interim) adviseur, auditor, (incident)onderzoeker en trainer. In deze rol adviseert en ondersteunt hij organisaties in zorg en welzijn bij kwaliteitsvraagstukken, organisatieontwikkeling en certificeringen. Stefan is door het NNK/ EOQ gecertificeerd als Quality Manager.


Marijke Adriaansen-Broos

Marijke, echtgenote van Corné, heeft een administratieve opleiding genoten en heeft inmiddels ruim 25 jaar werkervaring binnen het Ministerie van Financiën. Vanuit die achtergrond is zij binnen Adcuras verantwoordelijk voor de financiële administratie en ondersteunt zij onze organisatie bij diverse administratieve werkzaamheden.